Saturday, February 24, 2007

Yarıda Kalan Bir Bahar Yazısı - Nazım Hikmet

YARIDA KALAN BİR BAHAR YAZISI




Vurdu gergin kalın parmaklar
yazı makinamın tuşlarına .
Kağıtta her harfi majüskülle dizilmiş
.............................üç kelime var ;

BAHAR
....BAHAR
..........BAHAR...

Ve ben şair musahhih
ve ben her gün
iki liraya
......2,000 kötü satır okumaya
.............................mecbur olan adam ,
ve ben
...neden
.......bahar geldi de hâlâ
...........muşambası kopuk
...........kara bir koltuk
.............gibi oturmaktayım ?
Kasketini kendi kendine giydi kafam ,
............fırladım matbaadan
...................................sokaktayım .
Yüzümde mürettiphanenin
..........................kurşunlu kiri ,
cebimde 75 kuruşum var .
......................HAVADA BAHAR .



Berberlerde pudralanıyor
.....................Babıâli paryasının
............................sarı
......................yanakları .
Ve güneşli aynalar gibi yanıyor
.........kitapçı camekânlarında
...............üç renkli cilt kapakları .
Fakat benim
bu caddede yaşıyan ,
kapısında ismimi taşıyan
bir formalık m bile yok !
Adam sen de ne çıkar !
Başım dönmüyor geri ,
yüzümde mürettiphanenin
.............................kurşunlu kiri
cebimde 75 kuruşum var .
........................HAVADA BAHAR...



Bu yazı yarıda kaldı .
Yağmur yağdı satırları sel aldı .
Halbuki ben neler yazacaktım neler...
3,000 sayfalık 3 cildinin üstünde
.......................aç oturan muharrir
bakmıyacaktı da camına kebapçının ,
tombul esmer kızını Ermeni kitapçının
ışıklı gözleri ile taşlıyacaktı...
Deniz kokmıya başlıyacaktı .
Terli kızıl bir kısrak gibi
......................şahlanacaktı bahar ,
ve ben onun çıplak sırtına atlar
...................................atlamaz
.......................sürecektim sulara .

Sonra
...her adımda peşimden gelecekti
............................yazı makinam .
Ona diyecektim :
.................... -Etme anam
........................beni bırak bir saat rahat...


Sonra ,
saçları düşmeğe başlıyan başım
.........................haykıracaktı uzaklara :
....................................ÂŞIKIM...



27 benim yaşım
onun yaşı 17 .
Kör şeytan
topal şeytan
kör topal şeytan
gel bu kızı sev ,dedi ,
........................diyecektim ;
.............................diyemedim ,
...................................derim yine !


Ama yağmurmuş
..............yağıyormuş ,
yazdığım satırları sel almışmış
cebimde 25 kuruşum kalmışmış
......................................ne çıkar...
Bahar geldi bahar geldi bahar
........................bahar geldi ulan !
Tomurcuklandı içimde kan ! !

Nazım Hikmet Ran

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.