Sunday, January 7, 2007

ÇE(Kİ)LİŞ

ÇE(Kİ)LİŞ


Dili tutulmuş,

Bugün kuşlar bağrımda kanat kanat.

Bakışlarım esrik bir atın

Ellerim tozlu kır çiçeklerinin

Basit, yalın ve sakin izdüşümleri.

Serseri dünya değil

Ömrümü

Sen,

Karmaşık hayallerim kanat

İlk trende unuttum mutluluğumu,

Eriyor durmuyor zamanla,

Bir ömür sakladığım nakşı sedef

Dağ dağ olmuş kovanlarımın balmumu.


Şimdi intihar gibi gözkapaklarım

Açsam kan kaybı, biliyorum

Yumsam ayrılık.

‘Sevda kuşun kanadında’ mı?

Hangisine seğirsem canı yok,

Şevkleri kalplerinden kırık.

Ömrün cenderesinde feldspatlar¹ kadar yorgunum.

Bir merhemim vardı önceleri,

Şimdilerde kanser kadar umutsuzum.


Damarlarımdaki hayata müebbet diyorum

Gece diye düşlerime yatıyorum.

Sıksanız suyum çıkar turbalar kadar nemliyim

Yüreğim antrasit²

Yaksanız ısınır Merih,

Ateşliyim.

Bir günün şafağında

Ağzına kadar karbon

Bir elmas misali sert bileğim.

Yine ömrüm diyorum,

Kan çanağı,

Gurbet kadar eski

Kuaterner³ kadar yeniyim.

Bir bilseniz

Ne kadar da yaşamaya hevesliyim.


¹yerkabuğundaki birçok kayacın bileşiminde büyük ölçüde bulunan en önemli silikatlı mineral grubu adı.
²kömürün en kaliteli hali, en fazla kalori veren çeşidi.
³Dünya’nın, zamanımızdan 1-1,5 milyon yıl önce başlayan ve günümüze kadar devam eden zaman dilimi.

Tamamen s e r o 'ya aittir.

Arkadaşım aynı zamanda jeoloji mühendisi serdalın şiiri
onun o kocaman yüreğine sağlık

No comments: